påskedate med studie-fyr

Vi havde aftalt kl. 19. Han skrev og spurgte om kl. 20 var ok. Det trak ud på læsesalen. Ok skrev jeg. Jeg overvejede at aflyse, men tænkte også, at jeg heller måtte give ham en chance. Klokken nærmerede sig 20. Der tikkede en besked ind; Det bliver måske lidt efter kl. 20. Jeg skynder mig. Er det ok?. Jeg overgav mig. “Ja det er fint.”. 20.26 ringede det på min dørtelefon. Jeg lukkede ham ind og stod akavet og ventede i døren. Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle holde døren åben. Skulle jeg vente på han ringede på? Hvad fanden gør man lige.
Nå, men han kom op ad trappen. Drivvåd. Det regnede udenfor og han var på cykel. Snakken gik fint fra start. Vejret er jo altid nemt at tale om. Vi lagde os ind i min seng og jeg spurgte om han havde tænkt over hvilken film vi skulle se. Han kom med et par forslag. Vi endte med ‘Get hard’. Sjov film. Snakken gik fint. Mest om studiet. Han var god til at spørge ind og være interesseret i mig. Jeg var måske knapt så god. Vi lå tæt i sengen. Skulder mod skulder. Det var hyggeligt. Virkelig hyggeligt.

Da filmen var slut lukkede jeg min computer ned. Snakken forsatte. Vi grinede. Vi lå tæt, men der skete ikke noget. Få gange i løbet af aften fik vi intens øjenkontakt. Jeg havde lyst til at kysse ham, men jeg gjorde det ikke.

Kl. 00:00 besluttede han sig for, at det var på tide at vende snuden hjem. Jeg fulgte ham ud til døren. Han tog sin jakke og sko på mens vi snakkede videre. Vi var vidst begge lidt i tvivl om, hvordan man fik afsluttet det bedst muligt. Det blev et kram. Ikke noget vildt, men ganske ok. Ude i opgangen vendte han sig om: Det var virkelig hyggeligt. Måske vi ses rundt omkring på studiet eller noget? sagde han. Jeg grinte, smilte og sagde; Ja. Det gør vi da helt sikkert. Kom godt hjem. Han gik ned af trappen og jeg lukkede døren bag mig. Jeg var spændt på at se, om han ville skrive. Tjekkede min telefon 8 gange inden jeg gik i seng. Intet nyt.

Han har stadig ikke skrevet. Jeg har heller ikke. Jeg gør det sgu senere hvis han ikke reagere. Jeg vil gerne ses igen. Han var sgu mere interessant end som så.

//

påskedate med studie-fyr

4 thoughts on “påskedate med studie-fyr

  1. Jeg synes det er fedt du selv skriver!
    Jeg ville have gjort det samme. Man må jo gerne vise initiativ – og hvad nu hvis han også gerne vil ses igen, men var usikker på om du ville, og derfor ikke skriver?

    Jeg synes det er sejt gjort! 🙂

    Liked by 1 person

    1. Jeg har smidt en besked til ham nu – noget i stil med: Hey X. Tak for igår, det var skide hyggeligt. Håber du kom hjem i tørvejr og at i dag ikke har været for lang og led 🙂

      Og nu. Ja nu tør jeg ikke åbne tinder for at tjekke om han har svaret. Det er 2 timer siden jeg skrev! Kryds lige fingre ik? 😉
      //

      Like

Leave a comment